Algemene voorwaarden

Artikel 1 – Identiteit van de verkoper
Richard Ghafari, Herentalsebaan 47 bus2, 2980 Zoersel kbo 0784 796 118, handeldrijvend onder de naam ‘De Circulaire opkoper’, hieronder ook ‘wij’.

Artikel 2 – Toepasselijkheid & voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke offerte, aanbieding, opdrachtbevestiging en op de met De Circulaire Opkoper afgesloten overeenkomsten en/of de aan de Circulaire Opkoper verstrekte opdrachten, en de daaruit voortvloeiende rechten en verplichtingen.

De toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden zal geacht worden aanvaard te zijn bij de plaatsing van de bestelling en/of de opdracht en ten laatste bij aanvaarding of betaling van een factuur.
Eventuele algemene voorwaarden van de medecontractant zijn uitgesloten.

Artikel 3 – Offertes
Onze aanbiedingen/offertes zijn niet bindend en vrijblijvend. Als een aanbod slechts een beperkte geldigheidsduur heeft of onderworpen is aan bepaalde voorwaarden, vermelden we dit uitdrukkelijk in ons aanbod.

Tenzij anders expliciet overeengekomen, komt de overeenkomst met De Circulaire Opkoper maar tot stand nadat De Circulaire Opkoper de opdracht heeft aanvaard en de klant een orderbevestiging heeft gestuurd met in bijlage deze algemene voorwaarden.

4  Artikel Opdrachten
Opdrachten, die aan De Circulaire Opkoper worden gegeven, hetzij rechtstreeks, dan wel via vertegenwoordigers of andere tussenpersonen, binden De Circulaire Opkoper pas na schriftelijke aanvaarding en/of door uitvoering van de opdracht door De Circulaire Opkoper.  Onder schriftelijk wordt verstaan: per post, per fax, per e-mail of via enig ander gangbaar communicatiemiddel, waarmee het mogelijk is tekst over te brengen.

Tenzij anders uitdrukkelijk overeengekomen, is De Circulaire Opkoper enkel gebonden door een inspanningsverbintenis en is de afgesproken prijs verschuldigd ook als de tussenkomst van De Circulaire Opkoper niet het verhoopte resultaat heeft gebracht.

Nadat een opdracht door De Circulaire Opkoper is aanvaard of indien een overeenkomst met De Circulaire Opkoper is gesloten, kunnen de voorwaarden van de opdracht of de overeenkomst pas worden gewijzigd en/of geannuleerd met expliciete schriftelijke toestemming van De Circulaire Opkoper.

Indien de opdrachtgever/klant zijn afspraken niet nakomt of wijzigt terwijl de Circulaire Opkoper de opdracht uitvoert, zal De Circulaire Opkoper de meerkost (inclusief personeelskosten), doorrekenen aan de opdrachtgever.

Alle bijkomende (niet opgenomen in aanvaarde opdracht) werken en leveringen van welke aard ook, worden beschouwd als wijziging in de opdracht en zijn, net zoals  elke andere vorm van wijziging van de aanvaarde opdracht, ten laste van de opdrachtgever/ klant en zullen aan hem worden doorgerekend.

Art 5. Prijzen
Alle vermelde prijzen zijn altijd exclusief BTW en exclusief vervoer, dienst en/of personeel, huur materialen, tenzij anders vermeld of tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Art. 6. Betaling – retentierecht – eigendomsvoorbehoud
De facturen (ook voorschotfacturen) zijn betaalbaar op de maatschappelijke zetel, ten laatste 8 dagen na factuurdatum.

Indien de factuur niet op vervaldatum wordt betaald, wordt van rechtswege en zonder ingebrekestelling, een intrest van 1% per maand eisbaar, waarbij elke aangevatte maand volledig telt.

Elke niet-betaling van een factuur op de vervaldatum brengt de eisbaarheid mee van de facturen die op dat ogenblik zijn opgesteld lastens dezelfde klant/opdrachtgever.

In geval van laattijdige betaling zal er van rechtswege en zonder ingebrekestelling naast moratoire intresten een forfaitaire vergoeding verschuldigd zijn van 10% op de hoofdsom ter dekking van de buitengerechtelijke invorderingskosten veroorzaakt door de niet-betaling, met een minimum van € 125,00 onverminderd het recht van De Circulaire Opkoper om een vergoeding te vorderen voor de gerechtelijke invorderingskosten veroorzaakt door de niet-betaling en onverminderd het recht van de Circulaire Opkoper om een vergoeding te vorderen voor andere schadeposten die niet louter veroorzaakt zijn door de niet-betaling.

In geval van levering of afhaling van goederen zonder diensten, vraagt De Circulaire Opkoper uiterlijk op het moment van de levering het afgesproken bedrag te betalen via overschrijving op ons bankrekeningnummer, cash of met bancontact bij levering/afhaling.

Als er niet tijdig wordt betaald heeft de Circulaire Opkoper een retentierecht op alle goederen van de opdrachtgever/klant die nog in zijn bezit zijn, ook diegene die geen voorwerp uitmaken van de niet-betaalde factuur.  De goederen die eigendom zijn van De Circulaire Opkoper blijven zijn eigendom totdat ze volledig betaald zijn.

Artikel 7 Levering
Alle leveringen vinden plaats in de magazijnen van De Circulaire Opkoper, tenzij anders is overeengekomen.
Goederen worden altijd geleverd in de staat waarin ze zich bevinden.

Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen vindt de levering plaats op het moment dat De Circulaire Opkoper de zaak in zijn magazijn ter beschikking stelt aan de opdrachtgever/klant. Het moment dat De Circulaire Opkoper met de klant/opdrachtgever overeenkomst om tot levering over te gaan, gaat het risico van de zaak over op de klant/opdrachtgever. De klant/opdrachtgever draagt vanaf dat moment het risico en de kosten van de zaak voor opslag, laden, transport en lossen. Als de opdrachtgever/klant de zaak niet tijdig komt ophalen, zullen hem dan ook opslagkosten worden aangerekend.

Het aannemen van zaken door de vervoerder die werkt in opdracht van de klant/opdrachtgever, zonder aantekening op de vrachtbrief of ontvangstbewijs, geldt als bewijs dat de zaken in goede staat waren.

In geval levering op afroep is overeengekomen, moeten de zaken worden afgenomen binnen de daarvoor bij de overeenkomst overeengekomen termijn. Indien dit niet geschiedt, heeft De Circulaire Opkoper het recht het restant ineens af te leveren, dan wel in rekening te brengen.

Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen, is het aangegeven tijdstip van levering enkel indicatief en kan een afwijkende levertermijn nooit een argument zijn voor de klant om een opdracht/bestelling te annuleren of een schadevergoeding te vragen en/of anderszins zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen op te schorten.

Artikel 8 – Klachten – aansprakelijkheden
Bij ontvangst van de zaken controleert de klant/opdrachtgever of de zaken in goede staat zijn, en/of ze hij ze compleet met alle toebehoren heeft ontvangen. Zichtbare gebreken moeten binnen de 24 uur schriftelijk worden gemeld aan De Circulaire Opkoper (per post, per fax, per e-mail of via enig ander gangbaar communicatiemiddel).

Verborgen gebreken moeten op dezelfde wijze schriftelijk gemeld worden binnen de 8 dagen na levering. Een klacht die later wordt geformuleerd door de opdrachtgever/klant zal door De Circulaire Opkoper niet meer aanvaard worden.  

De Circulaire Opkoper kan in elk geval enkel aansprakelijk gesteld worden voor verborgen schade/gebreken waarvan aannemelijk wordt gemaakt dat ze al aanwezig waren bij de levering en ze niet binnen de 24 uur na levering konden worden vastgesteld. De Circulaire Opkoper kan niet aangesproken worden voor gevolgschade, noch voor een hoger bedrag dan de factuurwaarde.

Het indienen van bezwaren bij De Circulaire Opkoper geeft nimmer recht de betaling van de factuur op te schorten.

Artikel 9 Privacy
De persoonlijke gegevens van de klant die worden geregistreerd in de database van De Circulaire Opkoper kunnen worden gebruikt in het kader van klantenadministratie, marktstudies, het leveren van diensten en de promotie van producten en diensten.

Alle vertrouwelijke informatie of informatie die redelijkerwijs als vertrouwelijk dient te worden beschouwd dewelke wij ontvangen ingevolge de uitvoering van de overeenkomst zal vertrouwelijk worden behandeld. De Circulaire Opkoper zal deze gegevens gebruiken in de uitvoering van haar activiteiten of de uitvoering van haar marketingbeleid. De regels van de AVG en de e-privacy-verordening worden door De Circulaire Opkoper gerespecteerd. De persoonsgegevens zullen niet worden meegedeeld aan derden zonder een voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van de klant die de informatie heeft meegedeeld. De Circulaire Opkoper heeft wel het recht de persoonsgegevens uit te wisselen met onderaannemers of derden die betrokken zijn bij de uitvoering van de werken voor de klant/Opdrachtgever. 

De persoonsgegevens die aan De Circulaire Opkoper zijn meegedeeld, kunnen te allen tijde door de betrokken klant worden geraadpleegd. De betrokken klant kan te allen tijde vragen dat zijn persoonsgegevens worden geschrapt/verwijderd of aangepast.

Artikel 10 – Overmacht – hardship
In geval van overmacht is De Circulaire Opkoper niet gehouden zijn verplichtingen na te komen. In dat geval kan De Circulaire Opkoper ofwel zijn verplichtingen opschorten voor de duur van de overmacht, ofwel de overeenkomst definitief ontbinden.

Overmacht is elke omstandigheid buiten de wil en controle van De Circulaire Opkoper die de nakoming van zijn verplichtingen geheel of gedeeltelijk verhindert. Onder overmacht wordt verstaan onder meer, stakingen, brand, bedrijfsstoringen, energiestoringen, storingen in een (telecommunicatie-)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van onze website, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden, …

Indien door externe omstandigheden die zich voordoen buiten de wil van De Circulaire Opkoper hij zijn producten of diensten onmogelijk kan leveren aan de contractvoorwaarden, heeft hij het recht om de prijzen aan te passen en de klant/opdrachtgever hiervan schriftelijk te verwittigen. De klant/opdrachtgever heeft vervolgens 8 dagen de tijd om het contract te beëindigen zonder dat er door de klant/opdrachtgever een schadevergoeding verschuldigd is. Indien de klant/opdrachtgever het contract niet heeft beëindigd binnen de 8 dagen na de verzending van de schriftelijke kennisgeving van de prijsverhoging (per post, per fax, per e-mail of via enig ander gangbaar communicatiemiddel), heeft De Circulaire Opkoper het recht de hogere prijzen te factureren.

Artikel 11 – Intellectuele eigendom
Onze website, logo’s, teksten, foto’s, namen en in het algemeen al onze communicatie zijn beschermd door intellectuele eigendomsrechten die hetzij bij ons, hetzij bij onze toeleveranciers of andere rechthebbenden liggen.

Het is verboden gebruik te maken van en/of wijzigingen aan te brengen in de intellectuele eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel. Zo mag je bijvoorbeeld tekeningen, foto’s namen, teksten, logo’s kleurencombinatie, etc. … niet kopiëren of reproduceren zonder onze voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming.

Artikel 12 – Annulering – beëindiging
Indien een klant/opdrachtgever een opdracht of contract zonder gegronde reden annuleert, heeft De Circulaire Opkoper een vordering op de klant/opdrachtgever voor alle gemaakte kosten en een forfaitaire schadevergoeding van 10% van de overeengekomen prijs als derving van de winst.

Een wijziging van de inventaris van de aangeboden zaken staat gelijk met een annulering-beëindiging van de opdracht/overeenkomst.

De Circulaire Opkoper is gerechtigd, zonder voorafgaande ingebrekestelling, de nakoming van zijn verplichtingen op te schorten dan wel de overeenkomst (gedeeltelijk) te ontbinden indien:

  • De opdrachtgever/klant de verplichtingen uit deze of voorgaande overeenkomsten niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;
  • De Opdrachtgever/klant bij het sluiten van de overeenkomst verzocht is om zekerheid te stellen voor de voldoening van zijn verplichtingen uit de overeenkomst en deze zekerheid uitblijft of onvoldoende is;
  • in geval van faillissement, in vereffeningstelling, kennelijke onvermogen van de opdrachtgever/klant, aanduiding van een voorlopig bewindvoerder (XX Art. 32 WER) of de stopzetting van de commerciële activiteiten.
  • indien door vertraging aan de zijde van de opdrachtgever/klant niet langer van De Circulaire Opkoper kan worden gevergd dat hij de overeenkomst tegen oorspronkelijk overeengekomen condities zal nakomen.

Artikel 13 Geschillenregeling
Al de overeenkomsten tussen de klant/opdrachtgever en De Circulaire Opkoper worden beheerst door het Belgisch recht. Ingeval van betwistingen voortvloeiend uit de overeenkomst zullen deze beslecht worden voor de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen.